piątek, 10 czerwca 2011

D.I.Y acid wash jeans ... black jeans

W dzisiejszej notce podzielę się z Wami doświadczeniem z wybielaniem spodni w kolorze czarnym.
Bardzo chciałam mieć spodnie w kolorze łososiowym/pomarańczowym więc postanowiłam poświęcić do tego spodnie które bardzo lubiłam. Tym razem wybielałam je w inny sposób niż spodnie z pierwszej notki. Efekt jest zadowalający, tylko okazało się, że moje spodnie pochlapane są czymś i po wybielaniu zostały czarne plamki na które muszę coś naszyć;)



Tym razem potrzebne nam będzie:

1.      Kawałek słonecznego miejsca na podwórku
2.      Rozerwany/rozcięty worek na śmieci(lub jakaś folia), żeby położyć na nim spodnie
3.      Wybielacz
4.      Rękawiczki
5.      Spryskiwacz

Najpierw rozkładamy folię i na końcach czymś przykładamy (ja użyłam kamieni). Spodnie moczymy w wodzie by były wilgotne i rozkładamy na tej folii. Ja starałam się je rozłożyć jak najprościej i bez zagnieceń by wyszły chociaż w miarę równo.
Wybielacz wlewamy do spryskiwacza i spryskujemy spodnie (na słońcu wybielacz szybko działa, więc w krótkim czasie powinno być widać efekty). Pryskamy, pryskamy, pryskamy aż efekt będzie nas zadowalał. Spodnie przewracamy na drugą stronę i robimy to samo.



Po skończonej pracy płuczemy porządnie spodnie, wlewamy do miski z woda płyn do płukania i zostawiamy spodnie na jakiś czas w tej misce, żeby zabić trochę zapach wybielacza. Na koniec pierzemy w proszku i to wszystko.

Efekt u mnie:

Ps. Oczywiście nie każde spodnie muszą wyjść pomarańczowe/łososiowe. Poprzednie próby wybielenia czarnych spodni skończyły się efektem wybielenia na beżowo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz